nedeľa 21. februára 2016

Facebookové porovnania YOUTUBER vs. X

Dnešný článok bude trochu kontroverzný, trochu hnusný, ale ide tu o voľnosť prejavu, na ktorú má právo každý bloger, medzi ktorými som aj ja. Tí, čo máte FACEBOOK a podľahli ste stránkam na FB typu "Priznania žien, teenagerov, mužov a iných zaujímavých debiliek ukazujúce svoje tehotenské testy", tak ste určite nepremeškali príspevok typu:

Nechápem, ako môže nejaký trápny Youtuber, ktorý natáča úplne sračky a "kráska", ktorá si ukazuje aké nový rúž si kúpila vo svojom haule zarábať viac ako hasiči, ktorí zachraňujú životy. 




Samozrejme mi nedalo pozastaviť sa nad komentármi, kde všetci súhlasili. Lenže ja nepochopím jednu vec, ako môžete porovnávať hasičov, ktorí riskujú svoje životy len kvôli tomu, aby zachránili životy iných? Sami si toto povolanie vybrali. To teraz majú právo zarábať len hasiči? Možno si myslíte, že tomu nerozumiem, že som blbá a neviem, o čom hovorím. 

Raz sme mali v škole prednášku, kde sme rozoberali, ako jeden nemenovaný muž ukradol z banky niekoľko miliónov €, mohol si ich uložiť do nejakej zahraničnej (rakúskej) banky, pôjde sedieť a po odsedení niekoľko ročného testu nemusí pracovať do konca života, pretože vyžije z toho, čo pokradol. Čo sa mi spája aj s takýmito hláškami:

PRACUJ TAK, ABY SI NEMUSEL ŠETRIŤ.

PRACUJ, AKO KEBY SI NEPOTREBOVAL PENIAZE.

NÁJDI SI TAKÚ PRÁCU, PRI KTOREJ NEMUSÍŠ ROBIŤ DO KONCA ŽIVOTA.


A teraz si poviete, prečo spájam úplne odlišné veci a hrám sa na bohyňu? 
Mnoho z vás hejtuje Youtuberov, pretože nevedia nič iné robiť, len sedieť za počítačom, hrať nejaký trápny minecraft, dávať bezvýznamné random vlogy a aj tak majú 300 000 odberateľov a veľkú škálu fanúšikov. A potom sa vykŕmujú "Youtube money", ktoré beriete tak vážne, ako keby dostali za jedno video 20 000€! 
Pri porovnávaní týchto Youtuberov sem zasahujú aj iné povolania, ako napr. hasiči. Oukej, teraz slušne poviem, že pochybujem, že nejaký "vysoko postavený" YOUTUBER natáčajúci videá na svoj kanál zarába viac ako osoba, ktorá je v teréne celé dni a zachraňuje životy (to by musel mať aspoň niekoľko miliónov odberateľov!). Alebo je to len krutá realita o ktorej nemám šajnu? 

To môžete rovno porovnávať aj Youtuber vs. kuchár. Kuchár celé dni stojí na nohách, varí v lete pre 200 - 500 ľudí, je rád, že si môže odskočiť na wc a stále zarába menej ako Youtuber. A čo má spraviť? Má nebodaj prísť za svojim šéfom a povedať, nech mu zvýši plat, pretože nejaký 18 ročný youtuber zarába na sociálnej sieti viac ako on, ktorý varí denne pre x stovky ľudí? Alebo má dať výpoveď a tiež začať natáčať na Youtube? Alebo je to len bezvýznamný šašo variaci pre ľudí a nezachraňuje životy ako hasič?

Moc všetci beriete Youtuberov vážne. Ja tento článok beriem na ľahko a viem, že so mnou bude viac ľudí nesúhlasiť, ale je to môj objektívny názor. Nechápem, prečo tak hejtujete Youtuberov. Preto, lebo si zvolili ľahšiu cestu zarábania? Že nemusia stáť 12 hodín na nohách, natočia video z ktorého majú malý úžitok a vy ich takto hejtujete? Prečo teda sa nepozriete na nejakého manažéra, ktorý celý deň sedí v kancelárii a nemusí nič namáhavé robiť? 
Nehovorím, že všetci Youtuberi to robia pre peniaze! TO NIE! Robia to hlavne pre svojich sledovateľov, fanúšikov, berú to ako zábavu vo voľnom čase (aj niektorí Youtuberi chodia normálne do práce, ak by ste nevedeli.. alebo nebodaj existuje zákon, že kto je Youtuber, nemá právo pracovať ako každý iný človek?) a ak chcú, majú z toho úžitok. 

Je sprosté a vtipné, ako vás dokáže naštvať takáto vec. Hlavne nechápem, ako môžete porovnávať takéto odlišné veci. Ja si myslím, že to je obrovská škoda reagovať na takéto sprosté veci ako je POROVNÁVANIE ÚPLNE ROZDIELNYCH VECÍ. Sú pre mňa 3 typy youtuberov:

1. TEN, ČO TO ROBÍ PRE ZÁBAVU a je mu jedno či za to dostane peniaze alebo nie.
2. TEN, ČO TO ROBÍ PRE PENIAZE A ZÁBAVU a je rád, že za to, čo ho baví dostane nejaký úžitok v podobe pár... eur?
3. TEN, ČO TO ROBÍ PRE PENIAZE a je mu jedno, či to jeho fánušikov baví alebo nie.

Prečo nevidíte, koľko Youtuberi sú schopní minúť kvôli lepšej technike, osvetleniu, grafike a iným veciam kvôli tomu, že ich to baví? Pomaly prestávam chápať, prečo sa to tu snažím vysvetľovať, keď to každý pochopí po svojom. Príde mi zvláštne, ako môžete porovnávať takéto veci. A keď ma začnete hejtovať, čo som to publikovala za článok, tak povedzte, aký to má význam porovnávať takéto veci? Som úprimne zvedavá..
Amen.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára