sobota 5. marca 2016

Uhliarske špagety

Ak ste veľký cestovinový maniak ako ja, určite sa vám tento recept bude hodiť! Ja sama si neviem predstaviť život bez cestovín, či už s nejakou fajnovou omáčkou alebo len posypané kakaom :). Tento recept je veľmi jednoduchý, chutný ale aj rýchly, toto jedlo robím veľmi často a vždy naplní naše brušká tak, ako má. Recept je písaný podľa mňa, keďže robím trochu inú formu tohoto jedla.


INGREDIENCIE:

  • 500g špagiet
  • olej
  • 250g slaniny (ja dávam dvojbalenie z Lidla)
  • 4 vajcia
  • 50g syra
  • smotana na šľahanie (ja dávam medzi 60ml - 100ml, "od oka")
  • soľ
  • mleté čierne korenie

POSTUP:

  1. Do hrnca si dáme variť špagety (osolíme a pridáme trochu oleja).
  2. Medzi varením špagiet si môžete osmažiť slaninku (kocky) do chrumkava na veľkej panvici (môžete použiť hrniec, ale ja používam väčšiu panvicu - takže panvicu píšem aj v tomto návode). Dajte trošku oleja ale nie moc, slanina aj tak pustí šťavu. 
  3. Ak je slanina hotová, je čas pripraviť si vajíčkovo-syrovú zmes. Nastrúhame si syr (ja používam klasický eidam/ementál). Do misky/väčšieho, aspoň 0,5l pohára si rozbijeme vajíčka, pridáme smotanu, syr a okoreníme, osolíme (iba štipku). Poriadne premiešame - vajíčka je najlepšie rozšľahať hneď. TIP: Môžete si namiesto klasického syra dať aj parmezán - ja ten syr nemám rada a preto volím klasický.
  4. Špagety precedíme, ale odlejeme si do hrnčeka približne 100ml vyvarenej vody zo špagiet.
  5. Panvicu so slaninou opäť zalejeme, pridáme uvarené horúce špagety. Pri premiešavaní špagiet so slaninou pomaly prilievame vodu z hrnčeka, aby sa to lepšie premiešavalo.
  6. Panvicu odstavíme a pridáme našu vajíčkovo-syrovú zmes, ktorú premiešame. Panvicu ešte postavte na slabší oheň a miešajte aspoň 2 minúty, aby vajíčka neboli surové a aby sa syr dobre roztopil.
Jedlo je hotové a môžete už len podávať. Nemusíte si nakladať veľa, je to dooosť sýte! Už vieš, čo budeš mať tento víkend na obed/večeru? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára